Köpvillkor

Om Bolthouse Discgolf AB

  • Företaget har sitt säte i Skåne. Företagets postadress är Planteringsvägen 6, 244 65 Furulund.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@bolthouse.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post info@bolthouse.se.

Leveransvillkor

  • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Beställningar som läggs senast klockan 12:00 skickas normalt samma dag. Vi erbjuder ingen ersättning för försenade leveranser.
  • Alla våra leveranser sker med Postnord. Skulle försening uppstå på grund av fraktföretaget tar vi inget ansvar för detta.
  • Om du upptäcker en skada på paketet ska du inte hämta ut det. Anmäl skadan till fraktbolaget. Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet och skadan kan kopplas till fraktföretaget ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
  • Vi erbjuder fri frakt om beställningen överskrider ett totalpris om 899 SEK. Dock gäller ej fri frakt på köp av korg.
  • För ej uthämtade paket fakturerar vi dig 300 SEK. Tänk därför på att alltid hämta ut dina paket.
  • Vid köp av produkter som säljs som Pre-Sale skickas dessa discar det utsatta datum. Beställer du andra produkter i samma order skickas de även utsatt datum. Så vill du ha dessa discar tidigare, lägg en separat order.

Ångerrätt/Reklamation

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@bolthouse.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@bolthouse.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga en bild på den defekta produkten om det är möjligt.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Betalningsalternativ

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Du betalar hos oss genom Klarna.

Inga produkter reserveras i varukorg eller i kassa. Det är endast när betalning är gjord som dessa reserveras.

– Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Produktinformation

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Du betalar hos oss genom Klarna.

Inga produkter reserveras i varukorg eller i kassa. Det är endast när betalning är gjord som dessa reserveras.

Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL) och GDPR ( (General Data Protection Regulation). Den nya förordningen skärper kraven på oss som företag hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi har i samband med GDPR förtydligat och förnyat vår dataskyddspolicy. Läs mer om vårt dataskydd här. 

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller returer. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning, tex när faktura väljs som betalsätt. Läs mer om hur vi hanterar kunduppgifter.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Loading...
Varukorg0
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0